Aquest tema vol fer un viatge a diferents llocs del món de la mà d’artistes i fotògrafs. És un tema de paisatge una mica diferent dels que hem fet fins ara, en el sentit de què superposem dues poètiques que ens inspiren. La primera és fotografia, que ens proporciona el motiu a pintar, en aquest cas el paisatge de neu i també una manera de mirar-la amb la composició, la llum, dels contrastos de les fotos. L’altra, l’obra de l’artista plàstic amb les seves tècniques, els colors, el traç, el suport i la presentació final.
Resulta un treball interessant perquè ens fa rodar pel món con si féssim pintures del natural però des del nostre taller. Un viatge virtual amb el qual creem el nostre Atles personal.
El dijous partim de les fotos de Abbas Kiarostami (Iran 1940), escriptor, cineasta i fotògraf, es a dir, un artista integral. Aquestes fotos són d’una sèrie anomenada Snow White (1978-2004) i estan fetes a la costa Iraniana del Mar Càspia. Són molt abstractes i mínimes, amb pocs motius i el protagonista de la foto és el blanc, l’ausència de color. Per altra banda, m’ha semblat molt adien escollir dues artistes que treballen amb elements molt simples i abstractes, fen us del traç per treballar la composició. També integren l’absència de color i dibuix en les seves obres.
Treballarem amb tintes, aquarel.les i estampació de monotip.