MOSTRA D’ART EFÍMERA
Durant el matí del dissabte dia 3 d’octubre artistes de diferents disciplines presenten al bosc de Roures de les Tàpies de Calders els seus treballs aquest any ens parlen dels “REFUGIS”.
ORGANITZA: CACIS
EL GRUP PORTOLÀ 10, PRESENTEM L’OBRA: LA MIRADA ÉS EL TEU REFUGI.És una instal.lacio participativa al voltant del tema del refugi, entés com a mirada o forma de mirar.
Cirlot,al seu diccionari de símbols diu en relació al terme mirada: “…la mirada es, amb les dents, la barrera defensiva del individu contra el món circundant…). Des d’aquest punt de vista, la mirada és el nostre refugi envers ll’exterior.
A partir d,aquest concepte, desenvolupem la nostra acció-instal.lacio, que consta de tres parts en el temps per cada un dels voluntaris a participar:
1. Dibuixar la forma del teu refugi
Es tracta de dibuixar en paper una d’imatge-símbol, molt senzilla que representa la propia idea de refugi. És una imatge personal que pot tindre moltes formes diferents, cadascú la seva, i tambe moltes poden coincidir (arquetips).
Aquest dibuix es retalla en cartulina negre, per col.locar-la en unes plantilles que s’adapten a la boca d’uns visors. D’aquesta manera s’obtenen 2 imatges o plantilles, una en positiu i un altre en negatiu.
2. Mirar el refugi, Mirar des del refugi
Hi ha 2 visors-telescopis situats a l’espai de la instal.lació. A través d’un d’ells, i col.locant la plantilla en positiu, es mira l’entorn, per ubicar el propi refugi en un lloc concret, aquell que a cadascú li doni sensació de refugi. Amb l’altre visor, col.locarem la plantilla en negatiu, i podrem observar l’entorn com si fóssim a dins del refugi. Escollirem un lloc a l’entorn per ubicar la nostra mirada.
3. Col.locar el refugi
Una vegada escollits el llocs de refugi i refugiat, es marquen amb una estaca a l’espai destinat la instal.lació. Després, al nostre taula-taller, es farà una réplica ampliada de les plantilles petites. Seran 2 obres en cartró amb missatges, dibuixos o elements en collage. Aquestes 2 rèpliques (positiu i negatiu) es col.loquen a les estaques, de manera que l’espai de la instal.lació, quedarà ple de refugis de diferentes formes, amb els seus negatius, formant entre totes una mena de partitura.