Publicado el Deja un comentario

:: DIJOUS ARTÍSTICS: 24-1-2019 de 6 a 8 DE LA TARDA: AFROART 5 : ESCRIPTURES MÀGIQUES ::::

Aquesta setmana continuem amb el tema AFROART, i proposso un tema que personalment m’agrada molt que es l’escriptura a l’art. En aquest cas, hi ha alguns artistes africans que ho treballen. Al full podeu veure uns qants, encara que al pinteres pujaré uns quants més.https://www.pinterest.es/margamascaro/afroart/
La idea parteix de l’artista Sokey Edorh, que escriu damunt de les seves pintures amb un alfabet mig inventat per ell mig inspirat en els simbols dogón i també en les escriptures dels tuaregs. Investigant una mica sobre aquestes últimes, he descobert l’alfaet Tinifag, o també anomenat alfabet líbico-bereber. El més interesant d’aquests símbols és que tot i que tenen un origem bastant antic, encara es fan servir. Hi ha artistas cal.ligrafs que fan obres pictòriques amb aquests alfabets.
Nosaltres desenvoluparem aquest tema inspirats en l’artista de Togo Sokey Edorh que toca tant la pintura contemporània abstracta com la caligrafia i el dibuix figuratiu. Nosaltres treballarem també la cal.ligrafia ambles escriptures inventades i ho unirem amb la pintura.
El format encara està per determinar, si en forma de llibre o en fulls. Farem servir el dibuix, la pintura i segurament el collage, així que porteu els materials bàsics: aquarel.les, tisores, pinzes, pinzells.

Deja un comentario