Hola a tots,
aquesta última setmana de taller l’any 2019 (i de la dècada) us proposo fer un llibre comunitari per participar en el XIII Festival del Llibre d’artista i de la petita edició – Barcelona 2020.
Ja hem participat altres anys amb aquests llibres que veieu a les fotos. Tots ells han estat exposats al Pati Llimona i catalogats als llibres corresponents a cada edició. Crec que vàrem fer molt bona feina, igual que en les 3 exposicions que hem fet conjuntament.
Enguany el tema del festival és “El meu jardí de butxaca”, i per això fa uns tallers que hem començat a treballar el tema dels jardins.
Les mides del llibre plegat han de ser 15x15cm i 10 cm d’alçada.
Jo proposo fer un llibre-mocador comunitari sobre tela de cotó, que queda doblegat i enfundat en una caixa de cartó. Al full, abaix a la dreta he posat una imatge de Katie Grove (EEUU) (http://katiegrove.net) on veieu una obra de tela, que podria donar la idea de com quedaria la nostra obra una vegada desplegada.
Al taller de dijous treballarem individualment 4 peces de 15×15 per a després unir-les com un patchwork amn la feina de la resta de companys. El tema és el jardí com a floració creativa, en un procés de creixement començant per les llavors, la plantació, la germinació i finalment amb a l’exuberància vegetal. He pensat que és interessant representar les diferents etapes del creixement del jardí (també está relacionat amb les estacions) en una sola obra, com un laberint cap el centre.
Per altra banda, també afegiren el tacte en l’obra, treballant amb diferents materials i volums, una mica limitats per les dimensions requerides, però intentant donar-li nous continguts formals al resultat. A la sessió MEMORY BOX 5 – MEMÒRIA DE TELA, vàrem fer un llibre en forma de tira llarga amb aquest tipus d’elements tàctils i volumètrics. Ho podeu veure al full a la part de adalt.
Farem servir una base de tela de cotó, diferents tipus de teles i papers, feltre i cosits amb diferents gruixos. Tindrem unes premisses formals (colors, tipus de material, composició) per cada una de les 4 etapes de creixement del jardí, en la que cada u participarà amb un collage tàctil.