Dijous 20-11-2014 de 6 a 8 de la tarda.
El primer taller de tèxtils d’Àfrica està dedicat als ADINKRA (Ghana).
Les teles de Adinkra están estampades per sistema aditiu amb símbols tradicionals. S’aplican amb un motlle de carabassa i sucat amb colorant natural a partir de l’escorça de l’arbre “Badie”.
Els Símbols de Adinkra són molt nombrosos, i cada un té un significat. Adinkra significa “adéu” pel que moltes d’aquestes teles eren utilitzades als funerals. Els colors foscos, com el marró, vermell o negre, s’associen amb la mort, mentre que el blau blanc, groc, amb llum es fa servir per ocasions festives.
Els símbols Adinkra són comuns en diverses cultures i civilitzacions de l’oest africà. Creats originalment per l’ètnia Ashanti de Ghana i els Gyaman de Costa d’Ivori.
Treballarem els símbols pròpis d’aquesta tradició i els seus significants i farem motlles per estampar amb diversos materials: goma, foam,suro.
També farem una preparació important dels fondos per estampar tant en possitiu (ADRINKA) com en megatiu (KOLA) així com una paleta de colors basada en els color terra: ocre, terra i sombra, així com el negre. Farem servir acrílics, tinta i paper.