DONES ARTISTES S. XX I XXI
El Taller de Pintura inicia un nou monogràfic d’art dedicat a Dones Artistes del S.XX i XXI. El tema del monogràfic no és la dona, sinó la valoració i el descobriment d’artistes dones, de per si, poc conegudes, i el seu art personal. Per suposat, també hi ha un ingredient feminista o reivindicatiu, sobre tot determinat pel contingut de les obres i el seu context. Moltes d’elles tenen un rerefons crític, que es va posant de manifest amb força, a mesura que avança el segle XX.
La selecció d’artistes la faig a partir de l’interès pedagògic i per la intensitat de la seva obra. En alguna sessió és possible que treballem dos o tres artistes. També és possible que treballem un estil durant diverses sessions, en el cas que hi hagi moltes artistes relacionades.
A cada taller donaré una petita explicació de l’estil artístic, l’obra i la persona. Després, com sempre, observarem amb intenció una selecció de les seves obres, per tal de poder inspirar-nos i per fer una interpretació plàstica que ens serveixi, tant per comprendre l’obra, com per gaudir fent la. El motor de cada taller serà tant l’artista com l’estil o estètica de la seva obra.
Aquest nou tema, pretén afegir un nou ingredient conceptual, ja que algunes de les artistes escollides, pertanyen a estils als afores dels gèneres tradicionals de la pintura, l’escultura o el dibuix. Fan servir la paraula impresa o manuscrita, la fotografia, l’acció o els objectes quotidians per expressar idees i conceptes. Nosaltres intentarem apropar-nos a aquesta estètica amb mitjans senzills i assequibles, treballant la part conceptual i plàstica de l’obra d’una forma més estreta, per tal de poder expressar idees. Treballarem en un format estàndard, com els últims tallers, de forma que puguem fer llibres de diferents temes.
SESSIO 081 DIJOUS – DONES ARTISTES 1 – COLLAGE POÈTIC
SESSIO 082 DIJOUS – DONES ARTISTES 2 – CAL.LIGRAFIES
SESSIO 083 DIJOUS – DONES ARTISTES 3 – COLLAGE PICTÒRIC
SESSIO 084 DIJOUS – DONES ARTISTES 4 – MANUSCRIPTS
SESSIO 085 DIJOUS – DONES ARTISTES 5 – PAISATGES DAURATS
SESSIO 086 DIJOUS- DONES ARTISTES 6 – PAISATGES MINIMS
SESSIO 72 DISSABTE – DONES ARTISTES 7 – SURREALISME
SESSIO 73 DISSABTE – DONES ARTISTES 8 – SURREALISME 2
SESSIO 75 DISSABTE – DONES ARTISTES 9- BANDERES
SESSIO 155 DIJOUS- DONES ARTISTES 10 – L’ART DEL CAOS
SESSIÓ 156 DIJOUS – DONES ARTISTES 11 – TEIXITS D’ART
SESSIO 157 IJOUS – DONES ARTISTES 12 -COS POETIC
SESSIO 158 IJOUS – DONES ARTISTES 13 – CORRESPONDENCIA