sessió 43 – paisatges mínims

Dissabte 9 de febrer a les 5 de la tarda.
Aquest taller va ser un treball de síntesi poètica envers a la natura en una sèrie de pintures que representen els mesos de l’any i de les estacions. És van recollir en un llibre d’artista de 12 pàgines, cada una d’elles amb un mes de l’any, com si fos un calendari.
Cada mes tenia assignat un colorit, i també les estacions per games de color.
La consigna era fer els paisatges en miniatura (6×8 cms aprox.) molt sintètics, treballant l’atmosfera del mes amb textures.
Es van fer servir dues  tècniques: el monotip i el paper encolat.
– El monotip el fèiem servir per crear la base i les divisions del paisatge. Amb foam vàrem retallar formes i lles estampàvem amb pintura acrílica I guaix en varies fases i colors, creant veladures i textures.
– El paper encolat es fa amb un paper molt fi (chinoise), que, o be pintat amb colors o be llis, s’encola sobre el nostre paisatge ja pintat amb una cola molt suau. Queda totalment integrat en la pintura i dona molta plasticitat al conjunt.
Va ser una feina intensa pel fet de tenir que fer 12 dibuixos amb 6 fulles per les dues cares, de forma que vàrem pintar primer els mesos imparells i desprès els parells. També pels canvis de colorits per cada mes.
El taller estava inspirat en l’artista Edda Renouf (EEUU, 1943), que treballa ells elements del paisatge i la natura d’una forma essencial, registrant subtilment els 4 elements i les estacions de l’any, en unes pintures i dibuixos sintètics i molt poètics. També fa unes textures atmosfèriques i alhora matèriques que ens fan entrar en un mon de sensacions íntimes i de records oblidats.

Deja un comentario